tisdag 23 oktober 2007

Tisdagen den 23/10-2007 och Severin och Sören har namnsdag.

TJO!

Ja, ännu en dag har gått av min vfu. Det är kul samtidigt som det är slitigt, dock mycket nyttigt för mig. Jag har upptäckt att jag har börjat få en hel del andra synsätt än vad jag hade innan lärarutbildningen och det känns ju väldigt bra. Roligt att jag kan märka av min egen utveckling.
Men idag har jag varit trött. Somnade igår när jag kom hem från "jobbet" men så ringde Thomas vid fem för att höra om jag skulle med till Järnbolaget och se ut en portal. Efter det skyndade vi oss till Östmark för min man skulle klippa sig. Sen efter det åkte vi och fyllde på pellets i vårt hus och sen slöa vi i soffan hos hans mor och far och såg på det inte så jätte-braiga programet Poker face och efter det gick vi och la oss. Men även om vi la oss tidigt så blev inte min sömn den bästa. Jag drömde konstigt igen och vaknade jag 2-3 gånger av att min höft var på väg att domna bort (!?). Vid 5 ringde Thomas väckare och vid kvart i 6 ungefär var jag hemma och gick upp till min säng och sov till kvart i 7. Men ikväll jobbar mannen min över så då får jag sova i min egen säng. Mer sömn blir det nog men frågan om det väger upp emot att få vara med min älskling. (Svar efter en kort funderare: Nej!)
<-------------- Världens underbaraste! <3


Men nu ska jag försöka plöja igenom kommunikationshäftet så att jag är förberedd för min observationsuppgift i morgon.

Inga kommentarer: