måndag 12 november 2007

It's a wonderfull world

Hej!

Idag trodde jag inte att det skulle bli någon bra dag, för inatt var jag uppe till halv ett och spelade spel på mobilen. Var verkligen helt besatt och kunde inte sluta. Men det blev en väldigt bra dag i skolan idag! Jag hade en lektion på morgonen och gick igenom mätning med halvklass grupper, och jag tycker faktiskt att det gick över förväntan. Ända sedan jag blev av med kommunikationsarbetet har världen varit en mycket vackrare plats och allt känns mindre jobbigt.
Det har kryllat av filminspelningsmänniskor på skolan idag också.. Lyckades se Eva Röse i korridoren.



Helgen då, vad hände denna helg?..Just ja, i fredags var jag och min man till Värmlands residensstad. Älsklingen kom med en ros till mig på fredagen, utan anledning som vanligt, och vackrare ros har jag sällan skådat. (Du är underbar älskling!) Sen begav vi oss till Karlstad. Gick igenom ikea rekordsnabbt och sen var vi till stuvbutiken och fixade klinker till badrummet på övervåningen, svart blev det. Nu måste vi bara komma på vad vi ska ha för kakel på väggarna.
Och så har vi lagt in golvet i köket, börjat tapetsera "datarummet" och fixat med vattnet till köket m.m. Det blir jättefint tycker jag och det känns äntligen som att det kanske någon gång kommer att bli klart. Att vi någon gång kommer att få flytta in.
Annars i helgen var det meningen att jag och mannen skulle till byggdegården, men Thomas har inte alls varit frisk på senaste tiden, ont i magen och så, därför struntade vi i det och myste hemma istället.

Jopp jopp, men nu ska jag försöka göra en mall till en sprattelgubbe som jag tänkte att eleverna ska få göra någon dag framöver. Tjo!

Inga kommentarer: