torsdag 30 augusti 2007

Uppe med tuppen

Tjoho!

Var tidigt uppe i morse, vilket är en del av mitt nya liv. Jag har bestämt mig för att jag ska vara uppe tidigt även när jag är "ledig". Har märkt att det är bättre när man ska upp fem vissa mornar och så får man så mycket mer gjort när man går upp sju än när man är nyvaken halv elva. Har till exempel läst ut den ena kursboken som ska vara läst denna vecka. (Funktionshinder och handikapp, Tideman)

Idag ska jag till Karlstad med min moder och Torkel. Torkel har tid hos ögonläkaren så jag passar på att följa med och hämta min kursbok som jag beställt från akademibokhandeln. Jungfrun i klostercellen heter en sådan och ska tydligen ligga åt det skönlitterära hållet. Hoppas den är lättläst, tänkte att jag skulle hinna läsa klart den idag eller imorgon..

Vi har en ny medlem i familjen också, syster Jenny har fått en katt. En orange och vit liten snubbe som för tillfället är ganska jobbig. Han leker med allt han hittar, vilket innebär kablar, byxben och fingrar för att ta några exempel. Och så kissar han på fel ställen ibland. Men söt är han och sååå liten.

Tänkte att jag skulle gå ner på faktoriet innan jag far till Karlstad idag och se om det finns några förköpsbiljetter kvar till mârten. Jag och Thomas hade tänkt oss dit.


That's all for now!

Inga kommentarer: